terazrock.pl

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło zawiadomienie o podejrzeniu stosowania praktyk godzących w interesy konsumentów. Dotyczy ono wielkości golden circle na koncertach organizowanych przez Live Nation.

Sprawa wielkości golden circle nabrała rozgłosu po koncercie Guns N’ Roses w Gdańsku, gdzie strefa ta zajmowała większą część płyty stadionu. Ale odnosi się także do planowanych na 2018 rok koncertów Depeche Mode w Polsce.

Kazik i Kwartet ProForma udostępnia nowy teledysk

Zawiadomienie o podejrzeniu stosowania praktyk godzących w interesy konsumentów złożyła do UOKiK posłanka Kukiz’15, Elżbieta Zielińska. Na antenie Radia Gdańsk tak tłumaczyła swoją decyzję:

To zmienianie umów z klientem już po jej zawarciu. To złamanie praw konsumenckich. Trzeba wyjaśnić tę sprawę oraz pomyśleć o zmianie przepisów, żeby nie dochodziło do takich manipulacji.

Jej zdanie podziela także rzecznik gdańskiego Klubu Młodych Kukiz’15, Dawid Burczyk:

Naszym zdaniem to działanie na szkodę konsumenta. Klienci, którzy płacą nawet 200 zł więcej, żeby uzyskać określoną usługę, czyli miejsce blisko sceny, aby lepiej zobaczyć artystę, po ostatecznym rozszerzeniu strefy dostają miejsce w środku płyty. Można to potraktować za utratę usługi, za którą klienci płacą duże pieniądze.

Jak podaje portal Deathmagnetic.pl zawiadomiony został także minister kultury, Piotr Gliński. W liście do niego, skierowanym przez poseł Elżbietę Zielińską, możemy przeczytać:

Powzięłam wiadomość o niepokojącej działalności organizatora sprzedaży biletów na koncerty zespołu muzycznego Depeche Mode w Rzeczypospolitej Polskiej w 2018 roku. Niepokojącym zachowaniem jest fakt, iż Organizator zmienia wielkość stref, co znacząco wpływa na cenę biletów dla konsumentów. Początkowo strefa Golden Circle na planie widowni obejmowała niewielką, ograniczoną liczbę biletów tuż przed sceną, na której ma odbyć się koncert brytyjskiej grupy muzycznej. Organizator, gdy dostrzegł duży popyt w trakcie trwania sprzedaży na limitową liczbę biletów diametralnie zmienił wielkość strefy, zwiększając ją, co wpłynęło na podwyższone ceny biletów oraz mniejszy komfort dla uczestników zbliżającego się koncertu.

W związku z zaistniałymi manipulacjami organizatora sprzedaży biletów i nie powiadamia konsumentów o zmianach w warunkach sprzedaży biletów, zastosowanie ma art. 385(3) Kodeksu cywilnego. Niepokojące jest również naruszenie przez organizatora obowiązku udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Na stronie internetowej organizatora brakuje ogólnodostępnej informacji na temat możliwości zmiany warunków umowy odnośnie powyższego problemu, co pozwala na stwierdzenie iż przedsiębiorca ten dopuszcza się nieuczciwych praktyk. Art. 4 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym w brzmieniu: “Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu”, potwierdza zauważone nieprawidłowości. (...)

Problem ten dotyczy nie tylko jednego organizowanego koncertu muzycznego w RP, a stało się to nieuczciwą praktyką wśród organizatorów wydarzeń kulturalnych.

Firma Live Nation Polska ustosunkowała się do tego na swoim Facebooku:

Szanowni Państwo,

Każda osoba, która kupiła bilet na koncert i chce dokonać jego wymiany powinna kontaktować się z naszym biurem lub biurem firmy Tickemaster. Prosimy o kontakt w takich sprawach pod adresem

info -at- livenation dot pl
.

Komentarze (6)
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Poziom: 8
ozzyjj dodano: 12.08.2017, 10:23 #1

i bardzo dobry ruch, skończyć ze zdzierstwem. to częste praktyki. tak było też na a7x w łodzi. poza tym nawet przed ee wpuszczają wcześniej jakieś fankluby.
Maciek [185.172.***.***] dodano: 12.08.2017, 10:29 #2
W sumie mają rację, ja kiedyś na GC byłem w miarę z przodu bo sporo wcześniej zająłem sobie miejsce w kolejce, ale wiadomo że nie każdy się załapie. Poza tym mam inne wkurzające doświadczenia, kupiłem na koncert Ironów we Wrocławiu bilet na trybunę premium który był bardzo drogi, droższy chyba niż GC, a miejsce miałem na samym końcu prawie, niby na dole trybun, ale odległość od sceny była spora. Możecie powiedzieć że sam sobie wybrałem takie miejsce, ale przy wyborze z planu miejsc przy kupowaniu, wyglądało to zupełnie inaczej niż w rzeczywistości, więc po prostu czuję się wy***chany po całości.
Curse_ feanor [93.157.***.***] dodano: 12.08.2017, 11:51 #3
Bardzo dobrze. To co się dzialo na Gunsach woła o pomstę do nieba. Teraz Depeche, zaraz potem Metallica. A wcześniej na Avenged Sevenfold zlikwidowali zupełnie golden circle i wpuszczali jak popadnie, a potem żeby kasy nie oddawać twierdzili że upgrade'owali zwykłe bilety do statusu golden circle. Na Black Sabbath zakończyli sprzedaż biletów po 1 dniu, a po pół roku znów rzucili kolejną partię, tylko że tym razem najtańsze kosztowały 1600zł. Warto też zaznaczyć, że dotyczy to tylko polskiego oddziału Live Nations, w Czechach choć to ta sama firma wszystko wygląda normalnie. Wymiarowi sprawiedliwości radziłbym dokładnie przyjrzeć się dyrektorowi na Europę wschodnią, bo to zdaje się są jednoosobowe " praktyki" nie do końca zgodne z prawem
WaywardSon [94.254.***.***] dodano: 12.08.2017, 12:23 #4
Gardze sobie GC. Naprawdę nie można zorganizować koncertu bez jakiś Pay per View?
Rollo [5.172.***.***] dodano: 12.08.2017, 15:51 #5
NARESZCIE!!!
Praktyki które widać na wielu koncertach są po prostu obrzydliwe, nie będę się rozpisywał ale mogę być świadkiem na procesie Mrugnięcie
Robert [83.23.***.***] dodano: 12.08.2017, 18:52 #6
mam nadzieję że będzie jak kiedyś. Cena biletu na płytę jedna a jak ktoś chce być pod sceną stoi w kolejce od rana i to jest sprawiedliwe, albo rozwiązanie Live Nation z Niemiec, bylem bna u2 w berlinie i pierwsze 1500 osob stojacych od rana dostalo opaske ZA DARMO!!! I wchodziliśmy godzina wcześniej.
© 2013 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group