terazrock.pl

O dość niecodziennym incydencie poinformował facebookowy profil „Iron Maiden – Polska”. Czy plakat promujący koncerty Iron Maiden uraża uczucia religijne Polaków?

W wielu polskich miastach od pewnego czasu wiszą plakaty promujące polskie koncerty Iron Maiden, które – przypomnijmy – odbędą się 27 i 28 lipca tego roku w krakowskiej Tauron Arenie. Brytyjska formacja grała w Polsce wiele razy i jej występy nigdy nie wzbudzały większych kontrowersji wśród środowisk katolickich. Wygląda jednak na to, że jeden z plakatów nie spodobał się pewnej grupie osób.

Blur nagra nowy album?

Został on bowiem zdewastowany. Skreślono napisy „Iron Maiden” oraz „beast” (ang. „bestia”), natomiast dopisano kilka haseł sugerujących właśnie grupy katolickie – chodzi między innymi o „IHS” oraz „Żołnierze Chr”. Na plakakcie pojawiły się również symbole krzyża i ryba, znak pierwszych chrześcijan. Nie wiadomo oczywiście, kto konkretnie jest sprawcą tego wykroczenia i czy nie jest to prowokacja. Dziwi jednak fakt, że zaatakowano właśnie Iron Maiden, które nigdy do kontrowersyjnych zespołów nie należało.

Koncept całej trasy Iron Maiden został zainspirowany grą „Legacy of the Beast” oraz komiksem o tej samej nazwie. Jak możemy przeczytać na oficjalnej stronie grupy, trasa pod tym szyldem będzie kontynuowana również w 2019 roku.

Komentarze (46)
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
Poziom: 25
Faust dodano: 03.04.2018, 20:46 #1
No, to oprócz Behemoth teraz Iron Maiden będą w Polsce na cenzurowanym. Innymi słowy - zobaczcie ich, nim ktoś tego zabroni!
Ukryj odpowiedzi (7)
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Faust dodano: 03.04.2018, 21:31 #2
Kolego, jeżeli w swej naiwności nie widzisz naprawdę, że jest to dzieło nadźganych pajaców, to współczuję :D
Jeżeli zaś była to ironia, to zwracam honor Uśmiech
Poziom: 25
Faust do Lemmysomemoney dodano: 03.04.2018, 22:09 #3
A jak myślisz Panie Lemmy. Nadźgany, nie nadźgany - mienie zniszczone, to się chyba nazywa wandalizm. Wiesz, jak obserwuje to, co się w ostatnich latach wyrabia w naszym kraju, nieraz bardzo przykre myśli mnie nachodzą.
Poziom: 10
Wolf66 do Lemmysomemoney dodano: 03.04.2018, 22:16 #4
A nie wierzysz, ze w RP mogliby zbanować koncert np. Iron Maiden czy Black Sabbath?! Przecież w 1995 nie chcieli się zgodzić na koncert Sabbsów we Wrocławiu bo, zdaniem radykałów - w Hali Stulecia przemawiał JPII i nie godzi się aby tam grali koncert sataniści (serio!). Co za problem przy dominującym klimacie światopoglądowym odwołać koncerty IM. W końcu to Kraków, miasto papieskie a IM mają płytę "The Number of the Beast" i te nieszczęsne 666. To im wystarczy. Debili nie sieją.
Rollo [5.172.***.***] do Faust dodano: 03.04.2018, 22:55 #5
Wchodzę, myślałem że to jakaś poważna sprawa a to zwykły trolling jakiś gówniarzy. W Polsce jest tyle rzeczy zdewastowanych, a tu awantura o jeden billboard. Proszę mnie źle nie zrozumieć, jestem fanem Maiden od zawsze, no ale co mamy teraz zrobić, ustawić wartę przed każdym plakatem?
Swoją drogą czy w czasach internetu jest sens reklamować się w ten sposób, w całym swoim życiu dowiedziałem się o jakimś koncercie z plakatu kilka razy i to z reguły po fakcie ;p
Zamiast tracić kasę w ten sposób niech dadzą mi taki plakat na pamiątkę, oczywiście czysty to sobie fototapetę zrobię, a ten z krzyżem wysłać do Jarka albo Dyrektora.
ULVER [89.64.***.***] do Rollo dodano: 04.04.2018, 08:16 #6
Punkt - dobre. Kultura chamstwa dominuje w naszej rzeczywistości.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Faust dodano: 04.04.2018, 09:29 #7
W pierwszym poście nie wspomniałeś o wandalizmie, bo próbowałeś bredzić o katolach, teraz wykręcasz kota ogonem, czyli jednak pacan 100% :D
Poziom: 25
Faust do Lemmysomemoney dodano: 04.04.2018, 14:53 #8
Gdzie w pierwszym poście piszę o Katolach, których lubić nie muszę a mam za co, pyta pacan 100% pacana procent 200 ? Uśmiech Z drugiej strony wiadomo komu najpilniej do cenzury wszystkiego co wolnościowe i kontrowersyjne (Buddystom?).
miałobyćinaczej [83.26.***.***] dodano: 03.04.2018, 20:54 #9
zamysł był dobry, ale ja bym te symbole namalował na plakatach behemotha,animy damnaty,vadera albo marduka,Iron Maiden nie są satanistami,więc ten atak został wymierzony w niewłaściwy zespół,szkoda bo potencjał był, ale niektórzy jak widać nie potrafią jeszcze rozróżniać realnych satanistów od dobrych ludzi.
Ukryj odpowiedzi (5)
Poziom: 10
Wolf66 do miałobyćinaczej dodano: 03.04.2018, 22:20 #10
Sadzisz, że Behemoth, Marduk, Vader itd. to "prawdziwi sataniści"?! To gratuluję wyczucia. Prawdziwi sataniści czy wyznawcy Lucyfera to bardzo hermetyczne organizacje, loże. Oni nie obnoszą się ze swoimi przekonaniami. Tu zdecydowanie rzecz dotyczy ekstremalnej konwencji artystycznej i wyrażeniu protestu przeciw totalnemu aspektowi religii. W kulturze zachodniej religią dominującą jest akurat Chrześcijaństwo. Gdybyś trochę porozmawiał z muzykami paru tego typu zespołów, prędko byś to zrozumiał.
Poziom: 20
Vampirro do miałobyćinaczej dodano: 03.04.2018, 22:22 #11
Popisałeś się, nie ma co. Jesteś taki sam jak ci, którzy zniszczyli ten plakat - dla ciebie satanista jest każdy, kto mógłby na takiego wyglądać. Vader satanistyczny?
Poziom: 20
Miroslav Zielinsky do Wolf66 dodano: 03.04.2018, 23:38 #12
racja, te zespoły to ateiści którzy przyjmują konwencję satanizmu ale Iron Maiden nie są nawet niedaleko konwencji. Ale co się dziwić jak o satanizm były oskarżane Rush czy Led Zeppelin a to już jaja. A nawet i Beatlesi Edytowano 3 razy. Ostatnio: 03.04.2018, 23:41
Susi [89.64.***.***] do Miroslav Zielinsky dodano: 04.04.2018, 08:14 #13
... Madonna, Pink Floyd, Katy Perry, Rihanna, Depeche Mode, The Doors - też ponoć są satanistami. Fundamentalistom religijnym nie wiele potrzeba aby snuć rozmaite teorie spiskowe i dopatrywać się drugiego dna, tam gdzie go faktycznie nie ma. To się nazywa myślenie dogmatyczno - magiczne, niektórych z tego leczą (schizofrenicy, paranoicy) inni to wyznają. Taki folklor.
ULVER [89.64.***.***] do Miroslav Zielinsky dodano: 05.04.2018, 14:14 #14
Owszem, tylko że dla wojującego chrześcijaństwa (ponieważ na świecie chyli się obecnie ku upadkowi, zatem radykalizacja bywa łabędzim śpiewem) wszystko co nie pasuje do szablonu wyznaczonego przez religijny obraz świata, jest "złe" tzn. satanistyczne. Buddyzm, joga, religie antyczne, inne religie np. islam? Wygodne, prawda? Nawet gdyby muzycy Iron Maiden otwarcie przyznawali się do fascynacji okultyzmem, satanizmem, islamem czy latającym potworem spaggethi - tez bym sucha ich muzyki, bo w większości przypadkowy bardzo mi odpowiada.
Antyfan1906 [188.146.***.***] dodano: 03.04.2018, 21:12 #15
Kazde niszczenie plakatow promujących koncerty czy festiwale zespołów thrash czy death czy black metalowych jest nie fajne i powinno byc tepione. Ale w tym kraju niestety skrajni katole sa wszędzie bo do normalnych nie mam nic. Poza tym kazda skrajność jest negatywna!!! Pozdro dla normalsowUśmiech)
Ukryj odpowiedzi (3)
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Antyfan1906 dodano: 03.04.2018, 21:44 #16
Wszędzie są idioci, którzy dewastują walle z plakatami, jeżeli wzbudza to sensację w PL, to gratuluję zaściankowości :D
ULVER [89.64.***.***] do Lemmysomemoney dodano: 03.04.2018, 23:20 #17
Cóż, to mogli być przypadkowi wandale. Tyle, że musieli sobie sporo trudu zadać aby nanieść te wszystkie symbole, czyżby zamalowali słowo "Beast", wizerunek z diabłem, nanosząc symbolikę religijną wyłącznie dla zabawy? Możliwe, że to tylko szczeniacka prowokacja. Bardzo prymitywna z krzyżem w tle.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do ULVER dodano: 04.04.2018, 09:31 #18
3 minuty robótek ręcznych sprayem, zapewniam, zrobione po pijaku, albo na lekkiej amfie dla beki, ale ktoś na siłę reklamuje wąsatych Ajronów i przy okazji robi w bambuko ich fanów :D
Hanys [178.235.***.***] dodano: 03.04.2018, 21:35 #19
Ciekawe co by było, gdyby fani metalu zniszczyli bilbord nawiązujący do religii chrześcijańskiej? Normalnie wyrok!
Ukryj odpowiedzi (6)
Poziom: 25
Faust do Hanys dodano: 03.04.2018, 22:10 #20
To byś raczej świat przez kratki oglądał. Moralność Kalego Uśmiech
Poziom: 10
Wolf66 do Hanys dodano: 03.04.2018, 22:22 #21
Oj, nie chciałbym być w skórze takich sprawców.
bbfan [77.255.***.***] do Faust dodano: 03.04.2018, 22:44 #22
Faust: już taki był co biblię darł i co siedzi?
Poziom: 10
Wolf66 do bbfan dodano: 03.04.2018, 23:14 #23
Akurat Nergala wybronili. Wiesz, ja bym tak nie postąpił, tylko zauważ - wszyscy mówią o tym czynie, jako swego rodzaju akcie wandalizmu. Dlaczego nikt nie powie, iż była to forma protestu, jakie słowa na trasie "The Apostasy" poprzedziły ten czyn (bo tak było niemal wszędzie, nie tylko w Polsce). Wyraził bardzo dosadnie, co myśli o tego typu świętych księgach i ich natchnieniu do czynienia krzywdy tym, którzy niekoniecznie są wyznawcami określonej religii. Nie bronię Nergala, ja bym się tak nie zachował, jednak uważam iż szczególnie u nas cała sprawa została spłycona do akty szczeniackiego wandalizmu. To był bardziej protest przeciwko autorytaryzmowi dogmatycznemu religii, niż najzwyczajniejsze darcie księgi dla samego aktu destrukcji.
ULVER [89.64.***.***] do Hanys dodano: 03.04.2018, 23:22 #24
Stos? Gilotyna? Ćwiartowanie? No i odpuszczenie grzechów Uśmiech
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Hanys dodano: 04.04.2018, 09:32 #25
Słyszałeś kiedyś o czymś, co zwane jest prawem? :D
Za zniszczenie banera odpowiada każdy, to niszczenie mienia, zrobienie z tego sprawy religijnej byłoby reklamą dla zainteresowanych :D
zig [194.242.***.***] dodano: 04.04.2018, 09:06 #26
Hmm... Natomiast moje uczucia niereligijne obrażają na przykład plakaty zapraszające na wycieczkę do Lichenia. Ale nie przychodzi mi do głowy żeby po nich mazać sprayem.
Ukryj odpowiedzi (2)
Poziom: 25
Faust do zig dodano: 04.04.2018, 09:16 #27
Plakaty, jak plakaty ale absolutna dominacja dyskursu skrajnie katolickiego w życiu publicznym, które powinno być wolne od wszelkich totalizmów - również ideologicznych. Polska w ostatnim czasie przekształciła się w republikę wyznaniową... to niebezpieczne zjawisko.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Faust dodano: 04.04.2018, 09:33 #28
Ahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahhahahahahahhahahahahahahahhaha XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Poziom: 25
Faust dodano: 04.04.2018, 09:13 #29
Jeszcze jedno, nie zgadzam się, Droga Redakcjo, iż Maiden nie są zespołem kontrowersyjnym dla fundamentalistów chrześcijańskich. Jechali po nich całe lata '80te, W Chile tamtejszy Kościół Jezusowy wpłynął na odwołanie dużego koncertu IM, protesty były też w innych państwach (USA, Słowacja, Rosja). Jasne, że utwór/album "TNOTB" można zrozumieć opacznie, jako deklaracje ideologiczną. Cóż, ludzie myślący dogmatycznie (homo religius) postrzegają otaczająca ich rzeczywistość w kategoriach narzuconych im przez imperatyw świata ich wierzeń, to prawda stara jak człowieczeństwo. Smutne niemniej prawdziwe.
Pogzlej [88.199.***.***] dodano: 04.04.2018, 10:05 #30
To sprawka OFICJALNYCH CHULIGANÓW JEZUSA CHRYSTUSA.
Ac/Oc [94.254.***.***] dodano: 04.04.2018, 11:00 #31
To jest śmieszne i żałosne jednocześnie. Postawmy świętą barierę wokół granic, żeby już nikt nie mógł obrazić prawdziwych katolików.
Ukryj odpowiedzi (2)
Poziom: 25
Faust do Ac/Oc dodano: 04.04.2018, 14:49 #32
Jeszcze trochę kleru u steru, to się bracie przekonasz, nawet się nie obejrzymy a ci bez krzyżyka na szyi staną się obywatelami drugiej kategorii.
bbfan [77.255.***.***] do Faust dodano: 04.04.2018, 19:14 #33
Tak, tak weź jeszcze napisz, że do kościoła cię chodzić zmuszają.
Ironbedi [83.7.***.***] dodano: 04.04.2018, 13:01 #34
I w ten sposób, koncert będzie jeszcze bardziej nagłośniony i pożądany
Arcer [89.64.***.***] dodano: 04.04.2018, 15:07 #35
Za taką reklamę, no to dzięki. Może to li tylko wandalizm, prowokacja - może i tak..? Niemniej ktoś wyraźnie się tutaj podpisał. To tak, jak niektórzy idioci malują swastyki na grobach, czy na cmentarzach żydowskich. Cóż, to mógł być wygłup zapijaczonych żuli, gimbazy, czy kogo tam chcecie. Jednak i tak owoce tegoż incydentu, w postaci skojarzeń, oskarżeń spoczną na tych, którzy się podpisali. Tutaj podpis jest aż nad wyraz widoczny. Kto się podpisał, ten jest postrzegany jako autor. Koniec - kropka.
Rav [109.95.***.***] dodano: 04.04.2018, 15:36 #36
Czysta prowokacja by pogrążyć ludzi wierzących ten kto w to wierzy musi naprawdę być wariatem PROWOKACJA!!!!
Ukryj odpowiedzi (1)
ULVER [89.64.***.***] do Rav dodano: 04.04.2018, 20:11 #37
Pojawiły się nawet teorie spiskowe, iż za wszystkim stoją spece od PR z LN. Moim zdaniem - to absurd, co 90% fanów IM obchodzą jakieś gierki stronnictw ideologicznych? Gdyby to był event związany z religijnym aspektem życia społecznego, czy koncert znanej grupy black metal (np. Behemoth) może wydarzenie takie wpłynęłoby mobilizująco na fanów, ale tutaj? Po co, na co.
LucyBand [86.63.***.***] dodano: 04.04.2018, 21:47 #38
Robią to ćwoki którzy nie znają swojej chorej religii. Modlą się każdego dnia za zmarłych, oddają cześć figurką, obrazom, każdego dnia czczą królową niebios czyli czczą szatana a udają świętych. To dopiero są wyznawcy szatana. Jeśli jest inaczej to niech przeczytają swoje Pismo Święte na które tak się powołują i pokażą, że jest inaczej.
Kokka [178.217.***.***] dodano: 05.04.2018, 07:14 #39
Dość zabawny jest fakt, że tak rozwodzicie się nad tymi kilkoma bazgrołami na plakacie. Gdzie to się w ogóle stało? Bo chyba nikt nie wspomniał. W Wypiździejowie Wielkim? Śmieszne jest w ogóle to, że ktokolwiek rozdmuchuje takie sprawy. Co przez to chcieli pokazać? Pokazać że Polska to zaścianek, w którym niedługo zaczniemy zakazywać koncertów IM? Brawo! Rozumiem, że w główce przeciętnego polskiego pięćsetplusowca nie mieści się, że można iść do kościoła i na koncert IM.
Ukryj odpowiedzi (3)
Viberanium [83.218.***.***] do Kokka dodano: 05.04.2018, 15:41 #40
Jestem przeciętnym pięćsetplusowcem i chodzę do kościoła a bileciki na IM 28 lipca zakupione miesiąc temu. Pozdrawiam.
Kokka [178.217.***.***] do Viberanium dodano: 06.04.2018, 07:20 #41
O widzisz, a jednak można normalnie!
Poziom: 10
Wolf66 do Viberanium dodano: 06.04.2018, 21:46 #42
Bo są ludzie wierzący i oszołomy, mówimy o oszołomach.
ULVER [89.64.***.***] dodano: 05.04.2018, 07:55 #43
Dokładnie! Najwięcej "szatana" jest zazwyczaj w kościele, o zbrodniach chrześcijaństwa to już nie jedną księgę napisano, kościół nie mówi nigdy całej prawdy, zawsze dostajemy pewien ekstrakt i oglądamy jedną (tą wygodniejszą) stronę monety. Jakież to wygodne i pruderyjne.
Poziom: 10
boston bez kasy dodano: 05.04.2018, 13:33 #44
Ciemnota i zabobon. Przykre to. UP THE IRONS !
Ukryj odpowiedzi (2)
ULVER [89.64.***.***] do boston bez kasy dodano: 05.04.2018, 14:08 #45
W Trieście też tamtejszym Kato - faszystom nie podoba się koncert IM. Nawet nawołują otwarcie do bojkotu imprezy. Na profilu FB Italy Or Glory też jest notka i artykuł. Znajdźcie sobie.

Rzecz jasna, to wszystko z miłosierdzia do bliźniego swego.
Poziom: 25
Faust do boston bez kasy dodano: 06.04.2018, 10:37 #46
Wiesz, to są biedni ludzie - 2000 lat wiary kultywującej cierpienie, śmierć, ciemnotę, tzw. zło czyli "dopust boży" (na życzenie Pana) za które wini się jakiego niegodziwca, zwanego "Szatanem". Sami go wymyślili, opisali, nadali mu atrybuty, rozpowszechnili jego mit, straszyli nim kolejne pokolenia, terroryzowali psychicznie a częstokroć - zabijali. Szacuje się, iż działalność inkwizycji doprowadziła do śmierci w męczarniach około 9 mln kobiet (głównie w podeszłym wieku) oskarżanych o "czary", dziś powiedzielibyśmy - zielarek. Oni zawsze będą wszędzie szukać "Szatana", wskazywać go w kontekście zjawisk, które są im niewygodne, tak było, jest i będzie. Poczytajcie (ze zrozumieniem) "Biblię" - jakiż cudowny obraz Pana Boga się z niej wyłania... Wybryki stalinowców, nazistów, wojsk wszelakich czy "szatanistów z Norwegii" to przy tym dziecinada. Ale wszystko z miłosierdzia. W Triescie również tamtejszym 'świętobliwym' nie podoba się koncert IM, namawiają otwarcie do jego bojkotu. Ileż to razy tak było w karierze IM, Black Sabbath, Slayer czy wielu, wielu innych artystów, którzy nie podobali się Panu?! To jest gorsze zjawisko niż radykalizm islamski, tamci od zarania dziejów nie kryli swoich intencji, mówili i działali bez ogródek, ci robią to w białych rękawiczkach, bo przecież można karać, karcić, atakować wszystkich "innych" aby ich "Bóg miał więcej dobra", że zacytuję przekład tytułu jednej z kompozycji Irons. Niestety, żyjemy w krypto - republice wyznaniowej... Gdy rozum śpi - budzą się demony. Szkoda.
Komentarze (46 opinii) Skomentuj
© 2013 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group