terazrock.pl

Wokalista Iron Maiden wspomniał swoją wizytę w Oświęcimiu i wyraził obawę o przyszłość ludzkości.

Bruce Dickinson w wywiadzie dla portalu „Newsweek” wspomniał swoją wizytę w Oświęcimiu podczas pierwszej trasy Iron Maiden po Polsce w 1984 roku.

Ringo Starr otrzyma tytuł szlachecki

Wizyta w muzeum w Oświęcimiu do dzisiaj przywołuje emocje u wokalisty Iron Maiden:

To bardzo niepokojące miejsce. Polak, który nas oprowadzał, chodził tam codziennie, a ja zastanawiałem się, jak to jest w ogóle możliwe. Nie wytrzymałbym tam dłużej niż kilka godzin. Wizyta ta mnie bardzo przytłoczyła. W powietrzu unosiło się zło.

Następnie Bruce Dickinson podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat tego miejsca i ludzkości:

Myślimy, że jesteśmy nowocześni, bo żyjemy w XXI wieku, ale Oświęcim może w każdej chwili powrócić. Nie mówię tu tylko o Żydach. Podobne rzeczy dzieją się każdego dnia na całym świecie. Myślisz, że w końcu zaczniemy ewoluować, a wtedy nagle dzieje się coś szalonego, jak masakra w Las Vegas. Zastanawiasz się: „Co jest nie tak z człowiekiem? Czy wszyscy jesteśmy do tego zdolni?”.

Wizytę w Oświęcimiu Dickinson wspominał także w autobiografii „Do czego służy ten przycisk?”, która dostępna jest w Polsce nakładem wydawnictwa SQN. Napisał tam:

Absolutnie najbardziej otrzeźwiającą i depresyjną pozostałością po duchach starej Europy był obóz w Oświęcimiu, do którego też pojechaliśmy. Tam śmierć była zaplanowana z dokładnością i brutalnością – i nie dało się jej uniknąć.

W naszym przeludnionym świecie ludobójstwa nie szokują już tak jak kiedyś. Czerwoni Khmerzy, stalinowskie czystki – wszystko to zlewa nam się w jedno. Nawet w tej chwili gdzieś na świecie dochodzi do ludobójstwa, ale do naszych sumień trafia to tylko wtedy, gdy pokazują nam obrazki umierającego, płaczącego dziecka. Chyba, że sumienia zdążyliśmy zamienić na wymówkę w postaci „wykonywania rozkazów”.

Nad Auschwitz nie latają ptaki. Tak jakby ta ziemia zanieczyszczała powietrze odorem śmierci i wspomnieniem o nikczemnościach tych, którzy po niej chodzili i planowali te wszystkie zbrodnie. Prawdziwą skalą okropieństwa tych wydarzeń jest zestawienie zimnego planowania masowych egzekucji z krzykami ludzi w komorach gazowych. To wiąże się z poczuciem, że być może wszyscy gdzieś bardzo głęboko hodujemy w sobie potwora. Wzdrygam się na samą myśl o tym, że mogłaby to być prawda.

Po tej wizycie nie mogłem powstrzymać płaczu. Byłem wściekły i nie byłem w stanie wydusić z siebie słowa. Coś podobnego poczułem dopiero dziesięć lat później, gdy wjechałem do Sarajewa.

Zespół Iron Maiden powróci do Polski już w lipcu 2018 roku. Grupa zagra 27 lipca w krakowskiej Tauron Arenie.

Komentarze (35)
Aby dodać wątek musisz być zalogowany!
bbfan [77.254.***.***] dodano: 30.12.2017, 20:10 #1
Dzis mainstreamowe media wtłaczają nam do głów, ze za wojnę i Auschwitz odpowiadają nie Niemcy, a naziści! W filmie Dunkierka przez dwie godziny nie pada słowo Niemcy. To jest polityczna poprawność. A jednocześnie na Świecie wielu mowi o polskich obozach!
Ukryj odpowiedzi (9)
Poziom: 25
Faust do bbfan dodano: 30.12.2017, 22:20 #2
Bo żyjemy w matriksie, to iluzja jaką nas karmią media, ten kto aktualnie ma władze zmienia historię a lud to kupi - bo lud głupi.
Poziom: 5
ERRMANN do bbfan dodano: 31.12.2017, 11:38 #3
Ale to my - Polacy, powinniśmy walczyć o przynależne nam miejsce w historii demokratyzacji tej części Europy. Teraz okazuje się, że komunizm i mur Berliński upadł "dzięki Kohlowi", taaaa... Z drugiej strony - podcinamy sobie gałąź na której siedzimy dyskredytując osoby - symbole: Wałęsę, Mazowieckiego, nawet Karola Wojtyłę. "Niecny to ptak co własne gniazda kala" - jak pisał Wieszcz :(
bbfan [77.254.***.***] do ERRMANN dodano: 31.12.2017, 18:58 #4
Symbol ,który donosił na kolegów za kasę to żaden symbol.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do ERRMANN dodano: 01.01.2018, 10:56 #5
Gdybyś miał styczność z Wałęsą, czy Mazowieckim, nie stawiałbyś tak naiwnych tez Uśmiech
Powinieneś też sprawdzać cytaty, te powinny być zamieszczane tak, jak w oryginale, w przeciwnym wypadku nimi nie są Uśmiech
Poziom: 25
Faust do Lemmysomemoney dodano: 01.01.2018, 11:57 #6
Panie Mądry, czytam Twoje komenty i aż mi Cię żal. Nie trawisz Dickinsona, Maiden - jasne masz prawo, niemniej - czemu tak aktywnie komentujesz wszelkie posty z nimi związane? No i rozbawiło mnie, iż słowa tego, czy innego znanego muzyka "nikogo nie obchodzą". Serio? Mówisz Dickinson to buc, taki sam, jak Bono, Urlich czy inny gwiazdor. Być może, że ma facet ego, nie znam Go prywatnie, ludzie którzy mieli z Nim styczność, twierdzą coś z goła przeciwnego... ale, być może masz rację. A Freddie Mercury - ego miał, potrafił powiedzieć coś tak niedorzecznego, że aż oczy stawały w osłupieniu i co to zmienia? Kochały Go rzesze. Bruce śpiewa w grupie heavy rockowej, jest bardzo znany, to co powie multiplikują w zasadzie wszystkie najważniejsze media rockowe. Przyznam, iż IM nawet w latach '80tych nie byli tak znani i rozpoznawalni, jak obecnie. Cóż, może najzwyczajniej Go nie lubisz - to proszę, nie angażuj się w proces dyskredytowania tego człowieka tak intensywnie. Jak widzisz, to tylko nakręca koniunkturę i wbrew pozorom, kogoś to obchodzi... pozdrawiam z Nowym Rokiem 2018
Poziom: 25
Faust do Lemmysomemoney dodano: 01.01.2018, 12:09 #7
Wytykając niewielką pomyłkę komuś, kogo nawet nie znasz, sam stajesz się "bucem" Uśmiech W dalszej kolejności możesz wytykać tzw. literówki.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Faust dodano: 04.01.2018, 16:29 #8
Nie odniosę się do twoich wypocin, śmiało podtrzymuję moje zdanie, cytat to cytat, czy ci się to podoba, czy nie. Uśmiech
Oczywiście, że nie lubię Dickinsona, a jego potrzeby zaistnienia w mediach tym bardziej, choć marketing ma swoje prawa, choćby po to, żeby tacy jak ty i wielu innych kupowało te bzdety i uznawało za swoje Uśmiech
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Faust dodano: 04.01.2018, 16:32 #9
Niezby wiele wiesz o latach osiemdziesiątych, a o historii IM tym bardziej :D
piano [93.179.***.***] do bbfan dodano: 17.01.2018, 09:44 #10
drogi bbfanie, z donoszenia, którym tak się brzydzisz, obecna władza, którą tak kochasz czyni najwyższą cnotę i patriotyczny obowiązek, zmienia się tylko nazwa donosiciela z TW na sygnalistę
Poziom: 25
Faust dodano: 30.12.2017, 22:18 #11
Racja, taka możliwość zawsze się pojawia, zauważalny jest powrót do autorytaryzmów, kultu jednostki, ludzi o mentalności Trumpa, Kaczyńskiego, to już tylko krok do potrzeby "eliminacji jednostek w imię idei". Koszmar.
Ukryj odpowiedzi (6)
Poziom: 10
Wolf66 do Faust dodano: 31.12.2017, 09:56 #12
Racja, zawsze kiedy u władzy byli tyrani najwyższą cenę płaciły masy!
Myślący [79.185.***.***] do Faust dodano: 01.01.2018, 11:51 #13
To wychowanie bez poszanowania wartości,wiary i odpowiedzialności prowadzi do sytuacji jaką mamy.
Poziom: 25
Faust do Myślący dodano: 01.01.2018, 12:07 #14
Proces socjalizacji pierwotnej - to 90% człowieczeństwa. A tu wiele (niemal wszystko) zależy od rodziny. Mówi się, że tzw. "zła muzyka" może człowieka wypaczyć, owszem - człowieka bez backgroundu oświatowego, kulturowego Uśmiech Nawet Mayhem mnie nie wypaczył, że o IM czy Black Sabbath już nie powiem Uśmiech
AntyPISS [89.64.***.***] do Wolf66 dodano: 04.01.2018, 17:10 #15
No właśnie, jak teraz w RP, prawda.
AntyPISS [89.64.***.***] do Wolf66 dodano: 04.01.2018, 17:10 #16
No właśnie, jak teraz w RP, prawda.
AntyPISS [89.64.***.***] do Wolf66 dodano: 04.01.2018, 17:10 #17
No właśnie, jak teraz w RP, prawda.
bbfan [77.254.***.***] dodano: 30.12.2017, 22:29 #18
Faust bredzisz. Akurat Trump i Kaczyński mówią jasno o Niemcach jako sprawcach wojny. Lewackie media mówią o nazistach i każdego o innych poglądach zwą faszysta i nazistą. Autorytaryzm w Polsce? Bzdura. Maszerują i demonstrują wszyscy kiedy chcą. Spójrz na Koreę.
Ukryj odpowiedzi (3)
Poziom: 25
Faust do bbfan dodano: 31.12.2017, 11:13 #19
Raczej nie - jeśli w biały dzień dokonuje się zamachu na konstytucję, sądy, zaś "niepoprawnym" zamyka się usta w mediach a za jedynie słuszne zgromadzenia uważa się "Miesięcznice Religii Smoleńskiej" w końcu wspiera się organizacje paramilitarne i skrajnie prawicowe - to nie jest dobry omen.
Poziom: 5
ERRMANN do bbfan dodano: 31.12.2017, 12:51 #20
Ale może non casus argumentum ad personam est ad rem?!
piano [93.179.***.***] do Faust dodano: 17.01.2018, 09:41 #21
naprawdę? demonstrują kiedy chcą? np 10-tego na Krakowskim Przedmieściu można demonstrować? łżesz jak z nut, zresztą jak każdy pisior
Poziom: 5
ERRMANN dodano: 31.12.2017, 11:22 #22
Dużo ma facet racji, nasze czasy nie nastrajają optymistycznie, na świecie jest kilka punktów zapalnych - Korea Pół., Bliski Wschód, satrapie afrykańskie, ujawniają się tendencje absolutystyczne, rządów totalnych, narastają antagonizmy, o ISIS nawet nie wspomnę. Chińskie przysłowie mówi "Obyś żył w ciekawych czasach", żyjemy w "Ciekawych", jak cholera.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 25
Faust do ERRMANN dodano: 31.12.2017, 18:51 #23
Też tak myślę...
bbfan [77.254.***.***] dodano: 31.12.2017, 14:55 #24
Zamach na konstytucję i sądy? Bubel napisany przez komunistów i skorumpowane sądy! Mniej TVN wiecej rozumu! Powtarzasz kodowskie slogany. Interesy oszustów sa zagrożone i dlatego chcą, by było jak było.
Ukryj odpowiedzi (1)
piano [93.179.***.***] do bbfan dodano: 17.01.2018, 09:48 #25
primo: ta konstytucja została przyjęta przez Polaków w ogólnonarodowym referendum, secundo: sądy nie piszą konstytucji więcej myślenia mniej TV Trwam
Zerri [89.64.***.***] dodano: 31.12.2017, 15:48 #26
A nie wydaje się Wam, że Dickinson stał się takim samym "mędrcem od wszystkiego", jak Bono czy inny Urlich. Niedługo w głównym wydaniu wiadomości będą opowiadać, co jeden i drugi sadzi o aborcji, eutanazji czy Jezusie. Niech robią to, co powinni - graja i śpiewają, politykowanie i rozterki egzystencjalne powinni zostawić filozofom.
Ukryj odpowiedzi (4)
Poziom: 10
Wolf66 do Zerri dodano: 31.12.2017, 16:44 #27
Każdemu wolno się wypowiadać, to że akurat portale cytują wypowiedzi tych a nie innych artystów bardzo często wynika z ich rozpoznawalności na rynku muzycznym.
Poziom: 37
Lemmysomemoney do Zerri dodano: 01.01.2018, 10:58 #28
Dickinson to buc, a nie rock'n'rollowiec, jego opinie nie interesują kompletnie NIKOGO, stąd opór wybujałego ego.
porównanie do skompromitowanego wtrącaniem się w nieswoje sprawy Bono jak najbardziej na miejscu Uśmiech
ULVER [89.64.***.***] do Lemmysomemoney dodano: 01.01.2018, 11:41 #29
Taa, oprócz kilku milionów fanów Maiden - nikogo Uśmiech Może lepiej gdyby opowiadał o wadach i zaletach ćpania, chlania, srania czy czego tam. czytając niektóre rockowe autobiografie, mam wrażenie, iż ci ludzie poszli do rocka tylko i wyłącznie po to. Smutne ale prawdziwe.
Megaa [89.64.***.***] do Zerri dodano: 04.01.2018, 17:12 #30
Nie, nie wydaje się... ma prawo.
Poziom: 25
Faust dodano: 31.12.2017, 16:41 #31
Dobra, każdy niech pozostaje przy własnym punkcie widzenia na rzeczywistość społeczno - polityczną, ad rem: Dickie słusznie zwraca uwagę na pewną tendencję, która utrwala się we współczesnym świecie, tocząc go niczym nowotwór tkanki.
Poziom: 10
Wolf66 dodano: 31.12.2017, 20:18 #32
Super, że ten gość jest człowiekiem szczerym i bardzo wrażliwym na krzywdę innych - w książce można napotkać liczne fragmenty portretujące Go w ten sposób, Bruce dzieli się licznymi przemyśleniami - to wiele mówi o człowieku.
Ukryj odpowiedzi (1)
Poziom: 25
Faust do Wolf66 dodano: 01.01.2018, 12:03 #33
Dokładnie, czytałem i to kilkakrotnie. Bruce zawsze był niesamowicie wylewny, wielokrotnie język mu się rozszalał. Człowiek ciekawy, kolorowy. Ja tak Go zawsze odbierałem. Jego wszechstronność i wielość sukcesów ściągają gromy ze strony przeciętnej masy, która za wszelką cenę chce wszelkie indywiduum ściągnąć w dół, ku własnemu poziomowi. Wtedy czują się dobrze, usatysfakcjonowani. Jakie to niskie Uśmiech
Kuba [188.121.***.***] dodano: 05.01.2018, 19:25 #34
Bruce to też biznesmen, ma firmę serwisującą samoloty, Cardiff Aviation się nazywa czy jakoś tak, w Rzeszowie rok temu dawał wykład biznesowy, byłem tam jednym ze słuchaczy.
Poziom: 25
Faust dodano: 11.01.2018, 13:11 #35
Dokładnie, facet ma łeb na karku.
Komentarze (35 opinii) Skomentuj
© 2013 Advertigo S.A. All rights reserved
Projekt i realizacja: F3 Group